Hallå Sverige!

Hur kan man vara helt slut när man endast har knappa två timmars föreläsning?.. Ja det är en gåta? :)

Idag fick jag mig en ny kompis. :) När jag promenerade hem från skolan mötte jag en tjej alldeles utanför där vi bor. Hon frågade något men jag lyssnade på musik så jag hörde inte det först. Kände dock att hon vände sig om så jag började fundera om hon inte ville något ändå. :)hehe.. Hon frågade hur man tog sig ner till Strömspilen (shoppingcentret). Jag började förklara med min vackra, hmm, engelska. Flickan heter Danielle och kommer från USA. Tillslut insåg jag att det kanske skulle vara svårt för henne att hitta så jag erbjöd mig att gå med henne och visa vägen. Så jag sprang och hämtade Indy och så tog vi en promenad.

Det visade sig att Danielle pratade ganska bra svenska och tyckte det var roligt att få öva också. Väl framme på Maxi visade jag henne var hon kunde ta bussen tillbaka, hon skulle nämligen storhandla. Busstrafiken är inte att skryta med och sista bussen gick därifrån 16.11, hon hade cirka 25 minuter på sig att shoppa loss. En tanke slog mig att hon troligtvis inte skulle hinna med så jag gav henne mitt telefonnummer så att hon skulle kunna ringa mig om hon missade bussen och inte hittade hem. Lite senare var jag och Emilie faktiskt påväg ner till Strömspilen för att leta efter ett playstationspel då Danielle ringde, hon hade missat bussen :). Jag erbjöd henne att vi kunde skjutsa hem henne, gissa om hon blev glad och hon var verkligen tacksam. Vi var så klart glada att kunna hjälpa till, jag menar; Been there done that! Inte alltid så lätt att vara utbytesstudent! =)

Idag pratade vi om att åka hem till Strömsund alla hjärtansdags helgen och att vi skulle höra med världens bästa Jenny och världens bästa Carin om vi skulle styra upp lite fest! =)... Å när man pratar om trollen, skickar Carin ett sms och undrar om vi skulle komma hem då så att vi kunde styra upp lite bus! hihi

Passar bra att åka hem då, min kära lillebror fyller ju år den 17:e feb, å det e ju på veckan efter. Indy fyller föresten fem år på alla hjärtans, gám-tanta! =) Å när jag ändå håller på så fyller ju Rebecca år den 15:e feb men hon håller sig fortfarande in the big states =(.

Har varit ett par soliga och fina dagar här i Ume men kylan kryper sig sakta men säkert hit också. Idag frös jag faktiskt om näsan! =)..

Skulle vara skönt med lite sommar också!


Indy sommaren -08

God natt!

Kommentarer
Postat av: Evelina

MMm vill också komma upp och hälsa på ju :( såå länge mellan gångern...



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback