Tanten e tebax!

Idag har det varit en bra dag även om jag haft lite otur.

1. Vi hade case redovisning inför Ernest & Young idag och därför klädde jag mig lite finare för att se lite proffesionell ut! =P... Planerad även att ta bussen för att inte vara alldeles nersnöad när jag kom fram till skolan. Den planen gick så där. När man går till hållplatsen genar man vanligtvis över en gräsplan, givetvis tog inte jag i beräkning att det snöat sisådär 1000 meter =).. Någon hade i och för sig gått där innan mig men med världens längsta banansteg. Det slutade i alla fall med att jag hade snö upp till låren och i ett försök att skutta fram för att undvika att sjunka allt för långt ner var jag nära att ramla. Jag sansade mig och tog mig tillslut fram till bussen och även om jag hade snö fulla skorna kunde jag slappna av de tio minuter det tog att åka till skolan och skratta åt hur rolig jag måste sätt ut.

2. Under case redovisningen satt min grupp längst fram i klassrummet och jag tog givetvis platsen mitt i vilket gjorde att jag hördes och syntes ganska bra. BARA därför började min mage att underhålla, det var låga toner å mörka toner dock inga tysta toner. Tur att man aldrig tycker något är pinsamt! =P.. Själva redovisningen gick i alla fall bra, vår grupp hade de bästa svaren tycker jag. =)

När jag kom hem idag stod våran granntant i dörren och spanade. Har inte träffat henne sedan dess jag kom tillbaka, hon blev jätteglad att se mig, tror jag, hon pussade mig på pannan och sedan tog hon min hand och ville jag skulle följa med in i hennes lägenhet. Där var det samma procedur som varje gång, hon visar sina kort som sitter på väggarna som jag tror är hennes barn och barnbarn. Anledningen till att jag inte riktigt vet är för att hon inte pratar svenska, hon kommer från Bosnien. En väldigt snäll tant men hon är nog ganska ensam, hon gav mig en chokladkaka och en köttfärspirog som var goda.


Indy och jag tog en promenad i skogen idag, vi följde en stig som jag trodde skulle vara ganska kort men den var lång. Tog oss nästan två timmar men det var bra för då fick hon springa lös mycket så förhoppningsvis är hon lite tröttar idag. Hon ville nämligen inte sova i natt. Klockan tre vaknade jag av att hon skällde, var nog någon som sprang i trappuppgången. Några timmar senare, vid fem, vaknar jag av att den lilla fröken sitter alldeles brevid mig och tokstirrar, vad hon ville vet jag inte riktigt!  

Det är många barn pågång nu förtiden, det är så roligt! =) Grattis till dig min kära vän, tänker inte skvallra än vem det är som är den lycklige! Hihi

Maria håller på att sticka en tröja till Indy, hon e så duktig. Sa att hon skulle göra det för någon dag sedan bara och är redan klar, nästan! =) Hon hinner med både det och den här söta damen! =)


Pratade med Lottan idag, det var inte igår så det var super skoj! Eventuellt ska vi sammanstråla och åka på skotertävling en sväng i helgen. =) =) =)

Idag blev det palt till middag och nu ska vi dricka te och titta lite på morgondagens föreläsning.

Hej å hej

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jasså ännu fler bebisar på g :P tycker alla får barn överallt nu.. hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback