Spänning i hundspåret!..

"SandraTUR" borde kanske vara mitt nya namn. Många saker borde kanske inte gå så bra som det gör eftersom jag är en liten slarvmaja ibland. Kanske för att jag oftast tänker att det ordnar sig och känner lugnet. Kanske också är därför de oftast ordnar sig för mig.

Ett exempel på ovan beskrivna fenomen var idag när jag lånade Emilies bil eftersom jag hade "heldag" och skulle åka hem på lunchen till Indypindy. Morgonen började lugnt, kanske lite för lugnt. 9.10 var Indy prommad å klar, jag påklädd å färdig sminkad och dessutom hade jag ätit frukost. Därför slappade jag framför tv:n och passade på att checka mailen men plötsligt var klockan mer än den borde och jag fick skynda lite. Väl på skolan insåg jag att jag saknar ett sk. "parkeringsbevis" vilket behövs för att du endast ska behöva betala 10kronor för heldag istället för 10 kronor timman. Eftersom blir ganska stor skillnad tänkte jag att..äh..jag betalar 10 kronor och så springer jag ut på rasten med beviset. Jag sms:parkerade...På lektionen fick jag ett sms att det ej hade blivit registrerat  eftersom jag saknade pengar på mobilen. På rasten skrammlade jag ihop alla kronor jag kunde hitta och dessutom var Lina snäll och lånade mig två kronor. Nu till de spännande..påväg till parkeringsplatsen ser jag UMEÅ PARKERINGs vaktsgäng...svänga in precis där jag parkerat. Humpf.. små bena fick en upp farten ordentligt och som tur va verkade vakterna lite lata så det satt bara i bilen och stirrade vilket gjorde att jag hann springa dit med både parkeringsbeviset och betala!!!... Skönt! =)


 



Ombyte förnöjer och därför tog jag och Indy bilen upp till Nydala för att traska på hundspåret. När vi kommer dit och parkerar stod en kille som såg hyfsat kufisk ut med huven öppen. Tänkte först fråga om han behövde starthjälp men insåg sedan att han bara kollade oljan. Tänkte inte mer på det då utan vi kastade oss in i skogen och Indy hoppade å skuttade hit och dit eftersom hon var lös. Utan att jag hann blinka så hade det blivit mörkt och jag hade missat lite att det inte var ett el-ljusspår alltså inget lyse överhuvudtaget. Ju längre in i skogen vi kom desto nojigare blev vi... Indy började till och med att gå bakom mig vilket inte är så vanligt. Då började jag fundera om den där mystiska killen vid bilen var väldigt mystisk å kanske hade förföljt oss eller kanske tänkte genskjuta oss någonstans..haha ja ni hör ju.. Det slutade i alla fall med att vi beslutade oss för att vända och bitvis sprang tebax mot bilen. Stannade några gånger och lyssnade om vi hörde något men det var tyst som i graven. Även om det kändes som vi gått flera mil kom vi fram till bilen rätt fort och den mystiske killen inklusive bil var borta, skrattade då att mig själv.



Men det var inte slut på det roliga där för rätt som det är kom en skidåkare efter vägen men kände kanske för lite mer utmaning och plötsligt vek av och upp på världens brantaste plogvall. Såg väldigt roligt ut och ännu roligare när han skulle ta sig ner igen. =)

Att ta sig från Nydala ut på storvägen vid middagstid är inte det lättaste då många slutar jobbet. I korsningen hamnade jag bakom en bil som aldrig verkade åka iväg. Puttrade lite på honom eftersom jag skulle hem och laga mat innan Emilie slutade. När det väl var min tur att köra ut kommer en vit passat och ska svänga där jag ska svänga ut, märker då att det är Mårten. =).. Blev glad och istället för att koncentrera mig på att köra så försökte jag fånga hans uppmärksamhet med ett frenetiskt vinkande. Observera att jag också hade bilar bakom mig. Tur ändå att man ibland kan vara snabb i fötterna och precis när jag vänder blicken på vägen så är det en lucka och jag kunde lätt ta mig iväg. hihi, inte så spännande kanske men jag skrattade återigen åt min flummighet.



Så här ser Emilies racer ut! :)

Eftersom jag skriver hela romaner när jag bloggar är det lika bra att jag fortsätter berätta vad som hänt och händer.

Harge skickade precis och undrade vad som hände på matematikgränd och om vi var fikasugna.. Dum fråga egentligen eftersom vi oftast alltid är fika sugna, får se vad han dyker upp med. =)

Nu orkar jag nog inte skriva mer eller föresten jo har ni orkat läsa hit kan jag berätta att idag började vi med kassaflödes analys. Tror det är skoj om jag har fattat det rätt! =)

Jaja..vi höres!

Hej å hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra med hela romaner ;) har jag något att läsa samtidigt som jag sitter framför något tråkigt tv program såhär på kvällen...

Kram

2009-02-12 @ 21:43:02
Postat av: Evelina

NU vill jag ha lite uppdatering här :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback