Helgen som var!...

Äntligen snart måndag! =P

I fredags var jag helt slut och det kändes som en förskylning var på gång. Emilie hade personalfest så jag hade lägenheten för mig själv. Sara bjöd på tacos men p.ga. vissa missar i planeringen med skjutsar och annat missade jag det vilket istället resulterade i ett frassemål framför tv:n. Inte så nyttigt men gott! Kvällen avslutades med att jag hämtade en... låt oss säga salongsberusad Emilie runt halv ett tiden på Scharinska.

Lördagen fortsatte jag att packa upp mina flyttlådor, går inte så fort för mig är troligtvist inte klar fören det är dax att flytta igen.

Idag, söndag, har vi haft städ- dag! Hela lägenheten dammades och skurades så nu känns det himla bra. Till middag gjorde vi kycklingfileér i ugn med ris och egengjord currysås. Såsen blev inte riktigt som jag trodde den skulle bli men och andra sidan var det första gången för mig. Till efterrätt gjorde vi äppelpaj med egengjord vaniljsås. He vart gatt!

Det är sant, vi hade varsin form! ;P


Snöar gör det också, Indy måste numera ha sitt täcke på sig. Hon gillar inte det så mycket men det går bra när vi är ute, hon känner nog att det är ganska skönt då. Maria håller på att sticka en tröja till Indy också, hon är så duktig! Jag fick ett par tjocksockar i julklapp av henne och dem använder jag varje dag.

Indy i sin kappa, inte så bra bild eftersom min mobil inte är så bra!

Idag ringde även en kär vän till mig och undrade varför jag inte hör av mig nu förtiden, tror en annan person kanske påverkar lite också. Fast i och försig är hon inte den första som frågar. Vet inte riktigt varför jag blivit sämre på att höra av mig men några anledningar kanske är, mycket att göra, både Emilie och Indy tar mycket tid och givetvis skolan. Att anpassa sig till det svenska skolsystemet tar lite tid med. En annan sak som kanske både är bra och dålig är att efter min tid i Frankrike har jag vant mig av att använda mobilen lika mycket som förut, ni vet i vanliga fall brukar den sitta fastklistrad i örat.

Till helgen blir det hemgång!

Nu ska vi gå på statoil och handla mera säkringar till Emilies vindrutetorkare. Kan berätta att denna helg har vi fått leka mekaniker ett antal gånger men vi börjar bli rätt bra på de! :)


Hej å hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback