första skoldagen...

Idag började skolan på riktigt, vi började med ytterligare en fransk lektion. Fransmän är verkligen inte så strukturerade, det har vi fått uppleva flera gånger idag.

För det första så börjar aldrig en lektion i tid, även om dom har den akademiska kvarten så kan man inte förvänta sig att börja då!... Men det gör inte så mycket då hinner man surra av sig lite innan.

För det andra så var vi på Lidl och stor handla... Och som vi storhandlade, Jollan fyllde sin 60 liters ryggsäck och jag fyllde min haglöfs. Dessutom bar vi en massa kassar också. Men nu har vi handlat för hela månaden tror jag!

Men snacka om att vi blev irriterade, inte nog med att vi var trötta å hungriga eftersom vi inte ätit någon middag efter skolan så var kassörskan de värsta jag varit med om!


Det var jättelång kö och som vi är vana i Sverige så lägger man upp varorna snyggt och prydligt på bandet. Det var tydligen helt fel, kassörskan vägrade expidera oss om vi inte gjorde varuberg och till råga på det så kunde hon inte förklara vad hon ville heller utan satt bara och såg sur ut.

Vi sa till dom: KOM TILL SVERIGE Å LÄR ER HUR DET GÅR TILL! de förstod nog inte. Det hade nog inte fungerat för om man poienterar något så säger de bara: This is France! DET HÄR ÄR VERKLIGEN FRANKRIKE och i FRANKRIKE ÄNDRAS INGENTING.




Vi köpte en påse godis som färdkost på vägen hem så att blodsockret steg lite och därmed även humöret. =D

Appropå aningen ostruckturerade så ser ni här ungefär en tredjedel av kön till uni.restaurangen men när man väl vänt sig så går det ganska fort.


Idag åt Jollan korv till lunch.. eller hon trodde iaf att det var korv men det visade sig vara kaninkött. Dessvärre smakade som det såg ut också.



Vi andra åt någon slags fiskpinne med varma grönsaker, det var gott!

Lite dålig bild men det är i allafall Judith en trevlig tjej från tyskland som går i vår klass.



Matsalen är ganska fräsch. Mamma jag försökte ta ett kort på mattanterna men det var så mkt folk ivägen. Vet inte riktigt vad hälsomyndigheten skulle säga om dem. Fullt med smycken och smink på sig.

Hehe.. jag trodde att du Sara va på Lidl och handlade idag, samma hårfärg och likadan jacka. Lite dålig bild här bara! =)


Lina och diplomat sonen Gaston.


Mycket festande här nere. Ikväll är det t.ex. ett jätte party ute i skogen med öppen bar. Vi uppmanades att ta på oömma kläder och ryktena avslöjade att det brukade vara ett hemskt matkrig där. Vi kände dock ansvaret och stannade hemma istället. Typ alla andra skulle dit men vi får väll vara glada i morgon när vi slipper ha en hangover. Vår lärare lärde oss dock idag att det var bra att äta rödbetor om man är bakfull. Det hade iaf han ätit till lunch. hehe.

jaja.. trots att det är som det är här..så trivs jag väldigt bra men jag saknar ju förståss er alla massor!

Bon Nuit! (Det har jag lärt mig idag!) Betyder God natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hallå det där ser ju ut som värsta tanten! Hoppas verkligen att jag inte ser ut så!

2008-09-16 @ 18:46:11
Postat av: martina

jag är glad att du inte fick mersmak för söta 'niner' med ludna gooos öron!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback