luxemburgare någon?

Eftersom min dator inte längre behagar funka, kan jag inte blogga så mycket men min snälla pappa har skickat ner lite reparations skivor så jag hoppas att mina tekniska egenskaper ska hjälpa..hehe... Om ni vill följa vårat äventyr kan ni i stället titta in på Jollans och Linas blogg.. :)

Helgen var i alla fall fylld av roliga fester och en trevlig resa till Luxemburg.




Här är vi på väg till EU-området i Luxemburg. Roligt att se :)


Luxemburg var verkligen värt att åka till, för endast 24 euro fick vi en tur och returbiljett. Vi övernattade på ett fräscht hostel som låg väldigt centralt och för det betalade vi 22 euro och då var frukost inkluderat! Helt klart värt!

För att se det mesta av Luxemburg hyrde vi varsin cykel. Helt underbart att cykla runt i det fina vädret. Hela helgen har temperaturen legat kring 20 grader! =)



I Luxemburg åt vi en väldigt god 3-rätters middag. Den bestod av någon typ av löksoppa till förätt, köttfärsbiff med vinsås, french fries och sallad. Till efterrätt serverades en äppelpaj och till allt detta drack vi lite rósevin.

Vi besökte också kyrkan och där var det en utställning med massa frukt och grönt.

Höjd skillnaderna i Luxemburg var enorma, därför åkte vi hiss med cykel för första gången i mitt liv. =)


Självklart had de goen tårten hen å! (citat by Jollan) :)



Billi vine för 10 kroner fick våra ögon att vidgas :P


hejåhej

Kommentarer
Postat av: Evelina

Oh va orättvist. Jag vill också ut på äventyr ju.. Hihi.. Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback