Inte den bästa bloggaren kanske...

Jag är  lite seg på att skriva inlägg men när jag inte skriver kan ni alltid kolla in Jollans eller Linas blogg de är betydligt bättre på att blogga.

I allafall så har vi hunnit med ett och annat under de här veckorna, lite franska lektioner men till störst del har vi roat oss.


Här i Nancy är det fest varje dag, spelar ingen roll om det är en lördag eller om det är en söndag, det är alltid folk ute. Tisdagar är dagen för oss för då ordnar de ett stort party på en pub som heter Love Boat . Partyt är för alla erasmus studenter men självklart går även de franska studenterna dit. Vet inte riktigt om jag törs säga vad de spelade för musik där för det är nästan pinsamt men vad sägs om till exempel I'm a barbie girl eller varför inte Spice girls. Trots det var det väldigt roligt.

Kunde ingen varna mig innan jag åkte hit? Frankrike är nog verkligen inte ett land för mig! Det enda dom gör är att äta efterrätter. Till och med i universitets restaurangen kan man välja tre desserter om man vill, det ingår i priset!.. Tror ni vågen kommer visa några kilon till när jag kommer hem? :) Dessutom har de bagerier överallt och dom är inte dåliga på att fresta en med massa gott.

Dom är ganska smarta för dom har miniatyrer av allt. På så sätt kan man smaka lite av allt! :)

Givetvis så har vi hunnit smaka lite också...






Men tillföljd av dessa godsaker har vi insett att träning är ett måste!... Vi har kollat upp ett gym som heter SIUP, det är ungefär som IKSU fast lite mindre.

Fast vi har inte legat helt på latsidan, häromdagen gjorde vi succé i en fotbolls match med de andra utbytesstudenterna, vi körde tjejerna mot killarna och självklart gjorde vi allt för att vinna, kolla in min ben! Inte de renaste.. The crazy swede blev mitt nya smeknamn, grabbarna hade ju inte en chans mot oss såklart!



För övrig så har vi besökt Strassbourg. En väldigt fin stad några timmar här i från. Strassbourg ligger mitt i europa och därför vill de bli Eu:s nya huvudstad. Många tror att Strassbourg är tyskt och det har det varit under en lång tid, idag är det franskt men man märkte verkligen att det varit en del av två länder. En tysk/fransk stad helt enkelt.

Vi har också besökt ett slott som heter Haroué castle


Väldigt fint, tyvärr fick man inte ta fotografier inne i slottet.

För övrigt så gick min kamera sönder första dagen så bilderna är inte av bästa kvalité utan detta är från min mobil.

Idag sken solen så vi trodde att det skulle vara jätte fint väder, vi klädde oss i shorts och linnen och packade en filt och några böcker och drog ner till parken. Dessvärre visade sig vara riktigt höst väder så det var väldigt kallt..



Men dock väldigt trevligt!

Nu är det dags för mig att börja förbereda morgon dagen för då börjar allvaret! De riktiga kurserna drar i gång då men det ska bli roligt.

Kommentera gärna lite om ni vill!

Saknar er alla massor!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Evelina

Saknar ju dig för de mesta :)

Du måste börja hälsa på mig oftare sedan när du kommer hem..

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback