Cocktail party...

Idag har vi haft franska lektion som vanligt. Det var ganska glest i klassrummet under morgon timmarna. Framåt lunch ramlade det in några väldigt trötta studenter. Kändes skönt att vara pigg och alert för engångs skull.

Idag fick vi lära oss raggningsrepliker. Jag och Lina fick en skrattattack åt..ja jag vet egentligen inte vad men vi kunde inte sluta skratta och då började läraren undra vad skämtet var men eftersom vi inte visste så kunde vi inte säga så mycket utan fortsatte bara skratta. Tillslut drog jag till med att Lina undrade hur man frågar om killen man pratar med är en prins, kan ju vara bra och veta tänkte jag! ;) hehe..

På eftermiddagen var det ett cocktail party i syfte att interagera oss med de franska studenterna som också ska gå i vår klass. Vi har inte träffat dem tidigare så vi fick börja med att presentera oss en och en, väldigt segt.

Givetvis så bjöds det på gó saker!

Först fick vi apetitretare, väldigt goda. (jag vet bilden är lite sne..men lite snett är också "rett") hehe. Petit choxier med exempelvis en väldigt god skagenröra. Toast med färskost  och tomat eller med en med rökt lax, lite lök och en kapris på.


Sedan kom de goda små bakelserna. Macaroner är dem som är orange och grön. godare än dom ser ut, sådana ska jag ta med mig hem till jul. Alla runda "saker" är fyllda med vaniljkräm och de små minipajerna är med körsbär på.


Vi proppade i oss ungefär tio stycken var, sen fick vi ont i magen och blev tvungna att gå hem. Givetvis pratade vi lite med trevliga fransoser också emellan tuggorna. De var dock inte lika glupska som vi var. (Kanske inte så många som är det heller!)

Nu ska vi laga middag, det blir efter många om och men PASTA. Det hör ju inte till ovanligheterna men idag ska vi lyxa till det med créme fraich och skinka så det blir nog kanoners.

Senare bär de av till Love boat för att interagera lite ytterligare, hoppas bara att de uppdaterat sin musik smak lite sen sist så att vi slipper Aqua och Spice girls. Vi är ju trots allt stora flickor nu, kanske inte så långa men gamla. Vi är faktiskt ganksa gamla för de flesta här är runt 20, 21 år. En fransyska sa när vi presenterade oss att hon var jätte gammal så hon ville inte avslöja sin ålder, det visade sig att hon var 23 år, hoppas hon har börjat tänka över sitt pensionssparande vid den groteskta åldern. hehe.

Nu ska jag nog hjälpa till med maten.

hehe, föresten idag lyckades vi prata franska med tanten i receptionen och hon förstod oss på direkten. Vi bad om vår post. =)

Au revoir!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad duktig du är =) hoppas du tar med dig massa godsaker hem till jul.. så man får smaka.. eftersom jag inte längre är så förtjust av de klassiska kakorna.. hehe.. BTW fin bild på dig=)

2008-09-16 @ 22:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback