Ja för det är vi ju värd!....

Det har blivit vårat favorit uttryck tror jag. Varje dag är vi värda någon gósak. Det är alltid någon av oss som säger: ...det skulle vara gott med en..... (godsak) och då har vi andra bara suttit och väntat på att någon ska komma med förslaget. Vi är då sjukt snabba på att hitta alla möjliga ursäkter till varför vi är värda något gott. Som tillexempel kom jag och Jollan fram till att vi var värda en kopp varm choklad och en pain au chocolat idag och ursäkterna var att det regnade ute och vi började tidigt i morse. Frågan är hur ska vi ta oss ur denna smaskiga onda cirkel? Den som har svaret ska vi vara evigt tacksamma till! hehe...

I morgon är det dags för ännu ett coctail party! Meningen med det är att vi ska tilldelas varsin fransk kompis som vi sedan kan dricka kaffe med eller gå på bio, eller vad vi vill egentligen och samtidigt få öva franska. Kan vara skoj.


Å ni vet väll coctailparty = gósaker! =)...

Vad händer annars då?...Inte så mycket, vi har flera grupparbeten nu och det är lite si och så med kommunikationen oss emellan. Idag missuppfattade jag till exempel min grupp i Fransk lag och kom en timme tidigare till skolan än vad jag behövde men det har ju aldrig skadat att vara i tid!...Fast det går ju i och försig att ifråga sätta här. Tidsuppfattningen är inte riktigt den samma som hemma, det är faktiskt lite roande att vi kan gå hemifrån kl 8.00, när lektionen börjar 8.00 och är ändå bland de första på plats. Att tillägga är att inte ens läraren har kommit då.

Vilka som dyker upp till grupparbetena är också lite som man vill..vissa hör inte av sig alls medan andra kan bjuda på ett sms eller ett meddelande på facebook...men ni vet THIS IS FRANCE! hehe... Man lär sig iallafall att fånga dagen! Carpe diem!


Såg en söt teservis på marknaden

På söndagar brukar det vara en "loppmarknad" i gamla stan. Det är väldigt mysigt att strosa runt där och vanligtvis blir vi värda lite gófika efter vi gjort det också. =)


Med hjälp av dessa transporterar vi oss på skolan varje dag! hehe
Skämt o sido, visst va dom söta!


Här är en del av gänget som var ute tillsammans i helgen.



Nu ska jag gå å lära mig lite om hur man tar beslut..kan jag behöva!

A biéntot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback