Ät choklá håll dig glá..

Så var det plötsligt Tisdag igen!.. Denna vecka har det varit väldigt mycket, har inte ens hunnit blogga en ändå gång. ;)

Vad har vi då gjort? Ja... Lina har haft fullt upp med unge herr Niklas som varit här så jag och Jollan har fått klara oss på egen hand.


Vad har då hänt..vi börjar från början och backar till förra veckan...

I tisdags gick vi skola från 9.00 till 20.00 givetvis hade vi några timmars hål på dagen. Under franska lektionen fick vi veta att vi skulle ha ett prov dagen efter kl 8.00 på morgonen, gissa om det var en glad överraskning.

För övrigt har vi försökt att vara lite aktiva så jag och Jollan besökte faktiskt SIUP (gymmet) häromdagen. Vi deltog i ett pass som vi trodde skulle vara aerobic men det visade sig vara ren och skär styrka. Jag var pinsamt nog helt slut efter några situps. Det var ändå väldigt roligt, riktigt roligt att få lära sig några övningar som vi ej använder oss av hemma. Tänker dock inte beskriva hur de  utfördes för det skulle kunna låta opassande.


Vi har också varit duktiga och joggat runt Pepiner parken, vi trodde de var 4km men till vår besvikelse hade vi nog bara sprungit 1 km men bättre än inget i alla fall. Hehe

Förra helgen åkte vi till Paris. Vi mötte upp Linas... ja... Niklas =)...Jag och Jollan bodde på ett hotell i Montmarte, det var trevligt och frukost var inkluderat. Att gå från tågstationen till hotellet var däremot ett äventyr för vi passerade det verkliga "ghetto" området. Att gå där som blonda tjejer är inte att rekommendera. Vi hittade sedan bättre vägar att gå!..

Vad hann vi då med?...


Först besökte vi Sacre Coer. Det var givetvis en upplevelse att se. Som lite extra krydda på moset, fick vi lyssna till lite live musik och dessutom sken solen, det var toppen!



Sedan strosade vi runt lite här och där för att slutligen titta in på Louvren. Skoj att se i verkligheten efter det att vi läst Da Vinci koden.


På söndagen blev det bilmässa för hela slanten.



När vi sedan skulle åka tillbaka till Nancy var nästan alla tåg fullbokade så vi fick ta ett tåg som tog 4h istället för 1.5 h
men det gjorde inte så mycket, vi hade med oss massa godis så vi hade skoj ändå.

Den här helgen hade vi en riktig "film/slappar/svullar" kväll på fredagen. Jag och Jollan köpte två eclairs var, plus chips och annat smått och gott, gissa om vi var mätta efter detta.

På lördagen satt vi på café och myste sedan gick vi och handlade potatis och sejfileér. 4filéer för 70 kr, ganska dyrt tyckte jag, vi trodde det stod 40kr men gott var det i alla fall. Kvällen tillbringades tillsammans med tyskar, irländare och spanjorer... festen höll på långt in på småtimmarna.

Idag har varit en helt underbar dag. Jag ljuger inte om jag säger att det var 20 grader varmt. Här pågår just nu någon slags jazz festival. Jag och Jollan gick till parken kl 12 idag och kom inte hem fören vid 20. Vi lyssnade till några kanadensare. Vi sprang runt och provsmakade allt ifrån franska ostar till bergamott godisar. Vi åt även glass i solskenet.


Så det var ungefär det vi har gjort sen sist!

Hej å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback