3 franska gudmödrar...


Nu har vi precis ätit middag.. Efter dagens sista lektion gick vi på coctailparty som skolan hade arrangerat för att hjälpa oss att ta första steget till att interagera med franska studenter. De klistrade fast en namnskylt, eller faktiskt tre stycken på mig. Det var inte mitt namn utan namnet på tre andra, franska studenter, därefter fick vi mingla och försöka hitta åt dessa personer. Inte det lättaste eftersom jag inte ens visst om det var killar eller tjejer. =)... Det visade sig att det var tre trevliga tjejer, vi bestämde att vi skulle planera in en riktig fransk middag, vilket jag tycker skulle vara super skoj. Lina fick två franska grabbar, Jollan en av vardera könet...vet inte varför jag fick tre stycken men de tyckte kanske att jag hade så lite vänner sen tidigare! hehe... Att försöka hitta åt dessa "faddrar" distraherad mig tyvärr så pass att jag missade alla kakor och bakelser som bjöds. Jag hann i och för sig fram till bordet med de mer matiga snittarna och drycken, det roliga var bara att efter jag tagit en klunk av apelsinjuicen ställde jag ner glaset på bordet brevid mig för att konversera lite med en av de franska tjejern och då kom en kille och tog det, jag hann inte säga så mycket innan han började dricka, hehe så kan det gå =)

Dom visade ett bildspel på den stora vita duken innan coctailen drog igång och då dök den här ej så vackra bilden upp..men den bju vi på!...






Imorgon kommer vi att ha ytterligare en lektion i decision making och på eftermiddagen har vi French culture så då ska vi se fortsättningen på en film som handlar om den kända sångerskan Edith Piaff. Sedan blir det nog en lugn helg, vi ska försöka plugga lite. Linas pappa kommer imorgon också så hon checkar ut från Boudonville och in på hotell, skulle jag också gärna göra! =)..................

God natt på er!















Kommentarer
Postat av: Evelina

Hehe men ni har ju tur som har en städerska iallfall, även om jag antar att de inte är inne i rummen ni får städat ;)



Saknar dig.. Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback