Helt galet! ...


I torsdags kväll var det La Forét. Det innebär att det anordnas bussar som skjutsar ut oss till någon lagerlokal mitt ute i skogen och där är det öppen bar som gäller.

Vi började kvällen med att äta middag hos Melanie. Hon bjöd på ris med köttfärs och färska champinjoner och en jättegod grönsaks wok. Dagmar hade tagit med sig choklad mousse till efterrätt vilket inte var helt fel heller.

Vi hoppade på bussen som gick kl 22.00 vi hade hört rykten om att den tiden skulle vara mest händelserik. Det var den också!

Bussen var proppfull, det stod till och med folk i hela gången. Från att vi klev på tills dess att jag stängde dörren hemma på Boudonville sjöng dom å skrek å dansa å..ja jag vet inte allt dom gjorde. Roligt att se i allafall.

Än mer livat blev det när de listade ut att vi var svenskar.. En kille frågade vart vi kom i från och när vi svarade Sverige, blev han helt uppspelt å skrek ut det över hela bussen, vi blev som en magnet å massa folk kom fram och skulle prata. Lina å Jollan pratade med en kille som passande nog skulle flytta till Umeå efter jul för att plugga. De berättade för honom att vi faktiskt har 5 pubar på campus och då blev det ännu mer livat på bussen.

I lokalen kastades det öl och annat hej vilt. Jag kände mig ganska rutinerad för jag kom undan med endast lite grann i min lugg. =) hehe.. Medan Jollan och Lina blev lite mer blöta..


Som ni ser på killen till höger var de flestas hår dyblöta..Fräscht??..eh nä...


Festen hann dock knappt börja fören den var slut. Borgmästaren hade beslutat att 150 personer var tvungna att lämna lokalen. Organisationen som anordnade det hela försökte då få ut alla första års studenter men efter en timmes tjat avblåstes allt och vi fick lugnt sätta oss på bussarna tillbaka igen. Klockan var ändå 2 innan vi var hemma så det kanske var likabra eftersom vi började skolan kl 9 dagen efter.

Som om det var nog med galenskaperna, när folket väntade på att festen skulle starta om tog folk och kissade i hörnen av rummen!!...ja jag säger då det...hehe..

Dom delade ju i alla fall ut massa Pringles burkar, vi smällde i oss 100 var och sen tog vi med några burkar hem också.
Vi fick även korv med bröd...kan inte säga varmkorv för den var nämligen kall men smakade ändå rätt hyfsat.

Det var en egendomlig upplevelse kan jag säga.

Idag är det lördag, jag har försökt pluggat lite nu på morgonen. Skriver fortfarande om franska bankers utveckling men jag har brist på inspiration. Tog och städa lite istället, kunde behövas kan jag säga. Vi tvättade i går också, 90 grader körde vi tvätt som normalt ska tvättas på 40/60 grader. Normalt? Blir inte rent annars!

Nu ska vi ut och shoppa lite julklappar, i varje fall göra ett försök.

Idag har jag även ordnat en liten födelsedags present åt mormor för hon fyller år den 9 december.
Skickade efter en sån här blombukett och en liten choklad ask.
Gyllene stunder


Ledsen att jag återanvänder Lina å Jollans bilder men min kamera verkar aldrig vilja laga sig själv!..hehe

Sköt er!

Hej å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback