Tebax igen!..

Efter några enormt sköna veckor hemma är jag tillbaka i Nancy... Trivdes bra innan jag åkte men nu känns det lite ledsamt att vara här. Kan beror på att tjejerna är Schweiz och dom flesta andra är också ute och reser eftersom vi är lediga tills på onsdag men det löser sig nog..

Att resa ner hit gick som smort, från Strömsund till Stockholm fick jag lifta med Björn, Chrille och Rinos, i Chrilles lilla micra. Inte den bästa comforten men lugnt och tryggt tog vi oss fram.


Det kan vi kalla vrålåk! hehe

Flyget gick bra att åka också, förutom att det var blåsigt så det blev lite turbolens och lite luftgropar, vilket gjorde att det pirrade till lite i magen!

Väl framme i Paris blev det en himla massa tåg åkande, först från flygplatsen in till Paris och sedan tunnelbana runt om i Paris för att komma till Svenska Ambassaden och ordna mitt pass som är borta, dessvärre visade sig att ambassaden var stängd, tur jag som vanligt... så det blev att försöka åka tunnelbana till en av Paris fyra centralstationer och boka fortast möjliga tåg till Nancy, det gick iallafall bra.

Så nu sitter jag på mitt rum igen och funderar på att krypa till sängs...



 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag måste säga att jag tycker du gör det bra som åker runt i paris själv...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback