Je suis Suedois....

Idag presenterade vi våra hem universitet. Från klockan 12.00 satt vi och informerade nyfikna fransoser om norrsken och snöhögar. Klockan 15.00 var det dags för en powerpoinpresentation, vi hade blivit tillsagda att förbereda ungefär 5 slides och att det skulle ta 5 minuter att presentera. Tidsaspekten är som vanligt inte den bästa här i Frankrike så dom där 5 minuterna var för vissa 30  minuter. Kl: 17.00 hade vi fortfarande inte fått göra vårt så vi bestämde oss då för att gå hem. Det gjorde vi också! Det handlar om att VÅGA ta våra egna beslut och göra det som vi själva tycker är roligt. Det har vi fått lära oss i en av kurserna, Decision making. ;) hehe..


Vårat fina bord!


 

Ikväll är det ett stor kalas ute i skogen igen. 15 euro är allt du behöver betala sen är baren öppen. Öppen bar säger väll allt om hur det kan gå till där!

Vi är dock duktiga flickor..(eller hur var det nu?.. hehe) Så vi stannar hemma och pluggar istället. Satsar hårt på nästa vecka då det ryktas om att allt ska vara helt gratis.


Imorgon börjar vi inte fören klockan 14, skönt med lite sovmorgon!


Prata precis med Emilie S.. Hon låg i badkaret, lite avis jag blev...hade varit skönt...




Det påminner mig om att vi inte har använt dessa snygga mössor något mer! Bilden är ganska talande varför, eller hur?!

Ehhh..nu står det en gubbe ut i korridoren och sjunger något som låter som en muslimsk bön..ja man ska aldrig bli brydd här..


Min kära mamma ringde nyss också... De hade precis avslutat en fia med knuff turnering, Anna (min kusin) stod som segrare..



Det var bara 10 dagar sen jag var hemma i Sverige men det känns som att jag inte har varit hemma sen i september..Konstigt!


Sms:ade med storebror idag, ingen Eskil än men nu är det nära.. =)

Nu ska jag göra nån nytta!...kanske höra om tjejerna vill dricka lite varm choklad med mig!

Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Emilie

vad fin kofta/nånting du har på dig? =)

Postat av: Evelina

Haha ja gratis är ju alltid godare :P



Kram

2008-11-21 @ 18:24:35
URL: http://maxina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback