Another day in France!

Idag har vi haft lektioner hela dagen. Började med marketing kursen som inte var så underhållande. På eftermiddagen hade vi dock Change management, det var roligt. I den kursen ska vi göra en powerpoint presentation som vi ska presentera inför resten av klassen, den ska handla om något som vi vill förändra..eh typ iallafall. Vi var väldigt kreativa eftersom att fippla med powerpoint är tok skoj. Vi lade in bilder på kor då vår presentation ska handla om att man ska handla lokal producerade varor, spanjorskorna brevid satt å skrattade, nog för att vi ska ha en rolig presentation men den är  ju inte ens början till färdig än.fatta vad dom kommer skratta när den är klar! hehe

Idag ringde mamma, hon å Indy pindy var ute och promenerade i snön, jag längtar tills jag får komma hem å busa!

Påsken -08, Indy i sin lilla vinterjacka.


Imorgon har vi franska prov, får se hur det går nu när jag missat några lektion. Det går nog bra om jag kanske pluggar lite istället för att blogga  ;)

På torsdag ska vi presentera Umeå universitet för de franska studenterna, vi trodde vi skulle slippa för vi har väldigt mycket annat som ska göras men här kan vi inte ligga på "latsidan"...kan ju vara skoj att promota sitt land lite också.

Börjat fundera på vad jag ska ta med mig för goda kakor med hem till jul...Blev lite inspirerad av Jollan och Linas tur till Schweiz så jag köpte lite Schweizisk choklad (fast i Frankrike) hehe..



Ska givetvis köpa lite franska godsaker också! =)..

Nu väntar duschen!

Sköt er! =)

Kommentarer
Postat av: Emilie

du vet ju vad jag gillar ;) puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback