Mysig värre!

I söndags var jag å mina tyska vänner, Melanie, Sandra och Denise på julparad. Ganska häftigt hur dom kan få till det! Dessvärre är bilderna inte så bra eftersom jag har en dålig kamera mobil...

Denise, Melanie, Sandra

Deltagarna i paraden delade ut godis men det var bara till barnen, tydligen trodde de att jag var barn för jag fick flera godis påsar. Tyska tjejerna tyckte det var perfekt att jag stod längst fram och håvade in.




Efter paraden tog vi en café Viennoise, trés bien! Därefter middag på UNI, kalvstek med strips och kokta grönsaker. En sallad, en baugette med brieost och en kolapudding till dessert. Inte dåligt för ynka 28 kronor.



Kanske inte ser så gott ut men he va ne! =)



I går (måndag) var vi på julmarknad i Colmar och på vinprovning på ett ställe inom Alcase regionen som heter Wolfberger. Vi fick pröva två viner gemensamt, ett mousserande och ett torrt vitt vin. Därefter fick vi ställa oss i baren och titta i en katalog, det var bara att peka på vilket man ville ha så fick man pröva. Riktigt roligt, hittade ett vin som luktade kola och smakade nötter. Köpte ett vin till morfar som en av experterna rekommenderade, han sa att det skulle fungera bra till gåslever och var ett av de finare vinerna, han trodde min morfar skulle tycka om det så vi får hoppas på det.


Köpte även ett moussernade, kan ju inte säga champagne eftersom det bara är mousserande vin som kommer från champagne distriktet som får kallas det. Det här skulle tydligen vara godare än champagne hävdade killen som höll i provningen... Undrar varför! =)

Därefter bar det av till julmarknaden, vi gick runt och runt åsså runt lite till. Det var fint men mindre än jag trodde det skulle vara.





Idag fyller min kära mormor år...




Jag hade beställt en blombukett genom interflora som skulle levereras idag som en överaskning på hennes födelsedag. Men snacka om puckon!!! De hade ringt till mormor förra vecka och frågat om hon skulle vara hemma, vilken överraskning det blev!! Hade till och med valt att om hon inte var hemma fick de hänga buketten på dörren!!!... Interflora väntar nu ett argt mail från en irreterad Sandra...

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det var ju verkligen klantigt av blommsnubbarna... Om det är är jackan du snackar om så tycker jag att du ser söt ut i den:) Lite lilla my över det hela tkr jag:P KRAMAR

2008-12-09 @ 21:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback